موتور سیکلت باری

پیک موتوری و فروشگاه های انلاین

یکی از مواردی که خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی در حل و فصل آن با مشکل مواجه می‌شوند، رساندن بسته به دست مشتری است که بر خلاف ظاهر ساده‌اش، پیچیدگی‌های عجیبی دارد.

اهمیت سرعت در تحویل کالا :

از دید مشتری یک فروشگاه اینترنتی، سرعت دریافت کالا مهم‌ترین ویژگی است. از دید یک مدیر فروشگاه اینترنتی هم ارسال بسته با سرعت بالا از نکاتی است که اهمیت بسیار زیادی دارد.

فروشگاه‌های اینترنتی برای به دست آوردن یک مشتری وقت زیادی صرف میکنند و از دست دادن مشتری به دلیل ضعف در ارسال بسته برای مدیران این فروشگاه‌ها بسیار دردناک است.

به همین دلیل است که خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی، پیک موتوری اختصاصی خودشان را طراحی می‌کنند و چند پیک موتوری را به استخدام شرکت درمی‌آورند تا بتوانند کنترل و نظارت دقیقی روی روند ارسال بسته درون شهری داشته باشند.

این کار را با نام لجستیک هم می‌شناسند که واقعا یکی از کارهای طاقت‌‌فرسای مربوط به فروش اینترنتی است.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فروشگاه اینترنتی باید انجام دهد، ارسال بسته خریداری شده به دست مشتری است. مشتری انتظار دارد که بسته را با سرعت زیاد و با ارزان‌ترین قیمت ممکن دریافت کند.

 فروشگاه اینترنتی باید بتواند انتخاب‌هایی را پیش روی مشتری قرار دهد که برای او جذاب باشند و خیالش را بابت دریافت به موقع کالا راحت کنند.

در حال حاضر بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی به مشتری اجازه می‌دهند تا انتخاب کند که آیا می‌خواهد بسته را در لحظه دریافت کند یا اینکه ترجیح می‌دهد خریدش با کمی تاخیر و با هزینه‌ی کمتر به دستش برسد.

ارسال لحظه‌ای معمولا با استفاده از پیک‌هایی انجام می‌شود که از طریق اپلیکیشن درخواست پیک موتوری قابل درخواست هستند و برخی دیگر، از شرکت‌های درخواست پیک تلفنی گرفته می‌شوند.

 

 

گاهی پیش می‌آید که یک فروشگاه اینترنتی نیاز پیدا می‌کند تا یک یا چند سفارش تحویل داده شده را پس بگیرد. این اتفاق در مواردی رخ می‌دهد که مشتری از جنس خریداری شده رضایت ندارد در این زمان نیز سرعت در فرآیند تعویض برای حفظ مشتری بسیار مهم است .

انواع پیک موتوری فروشگاه اینترنتی:

۱- پیک استخدامی : در این حالت، خود فروشگاه اینترنتی تصمیم می‌گیرد تا تعدادی پیک موتوری را به صورت دایم استخدام کند.

۲- نوع دوم این است که فروشگاه برای پیک موتوری فروشگاه اینترنتی اش ، از پیک لحظه‌ای (On Demand) استفاده کند.

۳- نوع سوم این است که از شرکت‌های واسطه لجستیک که با نام شرکت‌های طرف سوم (Third Party) هم شناخته می‌شوند استفاده کنید.

 

پدیده ای نو در ناوگان پیک موتوری :

همکنون در بسیاری از کشورها مانند آسیای شرقی ، ایتالیا ، فرانسه نوعی موتور سیکلت باری در سیستم لجستیک فروشگاهی ورود کرده که باعث کاهش هزینه های ارسال فروشگاههای اینترنتی و سالم بودن بار گردیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×